Economis-t

      În funcţie de natura legăturilor existente între funcţii şi compartimente  de şi de moduri de repatizare a responsabilităţii se întâlnesc următoarele tupuri de structuri organizatorice:
      1.Structura ierarhică:
-fiecare angajat are un singur şef care decide şi controlează activitatea acestuia
-se întâlneşte la firmele mici care necesită o dotare tehnică redusă
      Avantaje:
-se precizează clar autoritatea şi menţinerea disciplinei la locul de muncă.
      Dezavantaje:
-sporirea biroctaţiei şi incetinirea peocesului de luare a deciziilor.
      2.Structura funcţională:
-presupune organizarea unor compartimente specializate pe diferite domenii de activitate
-orice executant poate primi dispoziţii atât din partea şefului ierarhic cât şi din partea şefului unui compartiment funcţionar
      Avantaje:
-posibilitatea îndrumării competente care se datorează specializării managerilor
      Dezavantaje:
-infomraţiile sunt mai complexe şi circulă pe diferite nivele ierarhice
-disciplina ăn muncă este redusă
-scade responsabilitatea
      3.Structura mixtă
-combină carcateristicile,avantajele dar si dezavantajele primelor două tipuri de structuri.

Categories:

Leave a Reply