Clasificare:
1.după conţinutul informatic transmis:
a)Relaţii de autoritate: constituie consecinţa investirii unui titular de compartiment cu dreptul de a transmite sarcini prin decizii, hotărări altor titluri de posturi subordonaţi şi de a fi informat cu privire la modul de îndeplinire a acesotra.
Pot fi: - relaţii de autoritate ierarhică se formează în raportul dintre tipurile postului de conducere şi cei ai posturilor de execuţie.
-relaţii de autoritate funcţională constau în investirea unor compartimente cu o anumită specializare, cu dreptul de a transmite studii, metode de lucru compartimentelor de altă specializare şi de a controla modul lor de îndeplinire.
-relaţii de statut major constau în delegarea unor personae de a rezolva anumite sarcini de servici de către managerul unităţii în vederea atingeii obiectivlor firmei prin rezolvarea unor porbleme mai comlexe.
b) Relaţii de cooperare: apar între posturi aflate pe acelaţi nivel ierarhic dar care aparţin unor compartimente diferite.
c)Relaţii de reprezentare: se formeayaîntre compartimente situare pe niveuluri ierarhice diferite şi reprezintaţia unor persoane fizice sau juridice din afara unităţiie economice.
d)relaţii de control: se formează între comparimente investite cu artibuţii prinvind verificarea modului de desfăţurare a activităţii ţi celelalte comparimente ale unotăţii economice.
2.din punct de vedere juridic:
a)relaţii formale: sunt prevăzute în regulamentul de organizare si funcţionare a unitaţii .
b)relaţii informale: nu sunt prevăzute în acte normative sau în regulamente şi se stabilesc între oameni.
Categories: