Economis-t

Fluxul clienţilor:
-în sala de vânzare accesul clienţilor la raioane se realizează în funcţie de dimensiunile şi orientarea căilor de circulaţie astfel elementele care stau la baza dimensionării şi orientării căilor de circulaţie sunt următoarele:
  • mărimea magazinului
  • modalităţi de construcţie respectiv modalităţile de circulaţie
  • modalităţile de dispunere al mobilierului în sala de vânzare
  • compartimentul spaţial al clienţilor
1.Intrarea în magazin trebuie să fie orientată spre stradă 
-uşile sa fie mereu deschise
-pentru ieşire este de preferat o uşă separată 
2.În magazinele auto-servire trebuie să se respecte următoarele criterii: 
- în lungul axei longitudinale a sălii de vânzare, să fie amplasate  rafturile astfel încât clienţii să aibă acces cu uşurinţă la mărfurile expuse pe axa longitudinal perpendiculară în funcţie de dimnesiunea magazinului.
 -fluxul clienţilor trebuie orientat astfel încât punctul de plecare să coincidă cu punctul de sosire.
3.Spaţiile pentru ciculaţia clientilor sunt următoarele:
-căi princicpale de circulaţie
-culoare pentru efectuarea cumpărăturilor
-spaţii pentru staţionare (în cazul magazinelor unde există lifturi în faţa scărilor rulante, în faţa caselor de marcat).
Produsele de apel se referă la acele produse amplasate astfel încât clienţii să fie atrasi de fiecare dintre ele şi să parcurgă întrega sală de vânzare.
Produsele de cerere curentă se referă la acele produse care participă ca şi produsele de apel la dirijarea clienţilor pe fiecare culoar de circulaţie.
Produsele de impuls se amplasează în apropierea raioanelor atracţive.

Categories:

Leave a Reply